Tirzaa.reismee.nl

First week @ school

Hallo lieve mensen,

Hier in de States gaat alles prima. Still no culture shock for me! Deze week natuurlijk begonnen met school. En omg, het is echt precies zoals je in die films ziet. Die brede gangen, die klaslokalen en natuurlijk die grote kluisjes. Ik heb eigenlijk twee kluisjes : 1 normale en 1tje in de kleedkamer. Hahaha je had me moeten zien de eerste keer, ik faalde 'm hard. Je hebt natuurlijk zo een cijfercode die je iedere keer rond moet draaien...nou echt hele technieken heb je ervoor nodig! (:


De lessen zijn wel leuk om te volgen. Die mensen, leerlingen en leraren zijn zo lief he, zo behulpzaam.Wiskunde begrijp ik tot nu toe nog, dus dat ik al reden voor een feestje!
Ik heb ook een vak dat Health heet. En dat is echt een heel leuk vak. Je leert hier over 4 onderdelen: Physical, Mental, Social and Emotional. Het is echt een interessant vak. Je krijgt een beetje een idee hoe het allemaal werkt in je lichaam. Op dit moment hebben we het over stress: Wat het veroorzaakt, wat er kan gebeuren en hoe je ervan af kan komen en wat er kan gebeuren als je het verkeerd behandeld. Latijns gaat ook prima. Tot nu toe is het allemaal heel easy.Ik kan tot 10 tellen in het Latijns en een ieniemimi gesprekje voeren.
We hebben op school A-days en B-days. Op A-days heb je de makkelijke vakken als engels, algebra (!) en Anatomy, en op de B-Days heb je vakken als Sociology, Psychology, Latin and Health. Bij de meeste vakken krijg je de boeken tijdens de lessen, zodat je niet elke ochtend met een 10 kilo tas naar school gaat. Het enige wat in mijn tas zit is : Mijn A/B-Day map, een Schrift , een pen en een potlood. Ohja en m'n portomonee. De lunches zijn ook precies zoals in die films. Je kan kiezen tussen een warme maaltijd of een sandwich. Bij warme maaltijden moet je denken aan een stuk pizza, mac&cheese of nacho's. En bij sandwiches kan je denken aan een turkey sandwich.

Die schooldagen zijn wel echt zwaar hoor. Ik moet elke dag om half 7 mn nest uit...kwart voor 8 moet je op school zijn en 8.00 uur beginnen je lessen. 1 les duurt 80 minuten. Je hebt elke dag les tot 14.25, maar ik heb daarna ook nog soccer practice. Dus dan ben ik natuurlijk alweer helemaal dood. En dan moet je soms ook nog eens huiswerk maken. Dus wat doe ik in het weekend? Inderdaad, UITSLAPEN!
Vrijdag had ik een thuis wedstrijd, en zodra je dat hebt, loop je de hele dag in je jersey in school. En het is zo, dat wanneer mensen zien dat je in een team zitten, je een soort van status hebt. Jaja, me like!
We hadden met 4-0 gewonnen. Ik heb denk ik in totaal 30 minuten gespeeld en er is gescoord via een corner die ik heb genomen dus ik was stiekem ook wel happy. En ja dat is wel een verschil met het voetbal in Nederland, want hier trainen we wel heel hard en winnen we wel wedstrijden :) Elke dag is er practice, behalve op zondag. Soms hebben we op zaterdag vrij, en anders hebben we een wedstrijd op zaterdag.
Okee, ik heb weer genoeg gezegt!
Toedeloekies
p.s. Femke, ik heb de o zo bekende Breadstix gegeten. En ja, Snixx liked 'em!

Reacties

Reacties

Emily

Klinkt gaaf tirz! Heb je de quaterback al aan de haak geslagen? :) xxx

Femke

Oh wow! Gratis breadsticks! Hahaha luxe leventje daar! Xo

Mariann

Wat een ervaring Hahaha, ben jaloers! Behalve dat 8 uur beginnen gatverdamme zeg. Maar veel plezier schat take care!!

Judith

Hahaha juuuuu je wint nu eindelijk met voetbal!!
En je leert er vast veel dingen bij!!!
Haha leukk wat je allemaal meemaakt! Kben jaloerss!!!

Laura

haha echt superleuk dat het echt zoals de films is! En idd, al een quarterback? hahahah xxxxx

Anne-Linde

hee tirs, klinkt allemaal super leuk! wat fijn dat je het naar je zin hebt!
xx

Nathalie

Hey tirz! Ik ben zo vet stront jaloers op jou...
Wanneer komen er foto's bij?! En die kluisjes... Moet bijna aan high school musical denken alleen dan ipv basketbal voetbal! Echt vet nice!!! Voor hoelang blijf je daar nou?
Xxx take care!

Ps: zorg je goed voor ali a t/m z? Thanksss! Haha!

André Klunder

Hallo Tirza, leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Dus het klopt wat je in die films ziet. Hahaha!! Leuk. Blijf vooral dit soort verhalen opschrijven want ik vind het superinteressant. Veel plezier!!

Paps

Hi Tirza,
Alweer zo een leuk verhaal van je. Ik heb stiekem heel vaak in mijn mail box de afgelopen dagen gekeken om iets weer leuks van je te lezen. Ga zo door ;-). Heel veel plezier en de groetjes daar!!!

Kimberley

Lieve Tirz. Wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Echt leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!