Tirzaa.reismee.nl

First Soccer Game

Hallo allemaal!

Vandaag had ik dan voor het eerst een voetbalwedstrijd in the States. Geheel onverwacht vond de coach me goed genoeg om mee te gaan naar de wedstrijd.

Vergeleken met in Nederland, gaat het er hier heel anders aan toe. Om 8.00 uur in de ochtend vertrokken we met de schoolbus naar Belfast. Na een gezellige busrit kon het echt beginnen. Ten eerste hebben wij een normale warming-up. Iets wat we in Nederland nooit deden. Na een warming up van minimaal een half uur riep de coach de 11 speeltsters die begonnen bij zich. Deze 11 meiden, en de 11 meiden van de tegenstander, werden om de beurt het veld opgeroepen (Voornaam, achternaam en nummer). Nadat alle 11 speelsters van Nokomis en de 11 speelsters van Belfast op het veld stonden gebeurde er iets wat ik totaal niet had verwacht: Het volkslied van Amerika. Op het veld en langs de kant hield iedereen elkaars pink vast en keken we richting de Amerikaanse vlag. Het leek echt alsof ik een wedstrijd zou spelen voor het Amerikaans elftal, zo officieel gaat alles eraan toe! Echt super cool!

In de eerste helft heb ik niet gespeeld. We stonden in de rust met 2-0 voor. De coach was niet tevreden over het presteren van het team. We hadden namelijk makkelijk al 4-0 voor kunnen staan. De tweede helft ging veel beter. We speelden veel over en communiceerde goed met elkaar. De laatse 20 minuten van de wedstrijd mocht ik spelen als een links buiten. Op het moment dat ik het veld in kwam was het 3-1 voor Nokomis. Ik mocht veel corners en vrije trappen van ver nemen, aangezien iedereen onder de indruk is van mijn schot. Zo gaf ik net 5 minuten voor het fluitsignaal een assist aan onze spits, 4-1. In plaats dat iedereen naar de spits rende om haar te feliciteren met haar doelpunt, kwamen ze allemaal naar mij om te zeggen dat ik een perfecte pass heb gegeven! Ego-booster! hahaha

Het is echt heel leuk om het hier in Amerika mee te maken. Het is zo anders en zo leuk!! De sfeer in het team is echt geweldig! We hebben ook iets dat ''Secret Supporter'' heet. Je geeft hierbij een tasje met snoepjes, sportdrankjes, fruit etc. Iedereen krijgt één tasje van een bepaald teamgenoot, alleen je hebt geen idee van wie het is...vandaar de naam SECRET supporter :).

Dit weekend hebben we verder vrij. Dinsdag hebben we weer een practice...en dinsdag begint ook de school hierzo. Dus spannend!!!!

Xxx

Reacties

Reacties

Ranu

Geweldig Tirje om zo een bijzondere ervaring mee te mogen maken.Super gedaan hoor!

Sophie

Leuk Tirza!!!!

André Klunder

Pas maar op. Straks word je nog gescout voor AJAX!!

Laura

Aaahhh super meid! Wat gaaf joh :D!

Juud

Superr!!! Ik wou dat ik de wedstrijd had gezien haha!! ik hoop ook dat je snell keertje gaat scoren hihi. Is echt super om te lezen

Marit

Aah tirs dat klinkt echt super leuk! Blijven genieten :D
xxxx

Emily

Lekker bezig tirza, echt super tof voor je !

Annelinde

Hee tirs,
Wat leuk voor je! Veel succes op school deze week!
X

sarah

klinkt suuperleuk, zo'n team! echt super dat je het zo naar je zin hebt! en hoe was het op school de afgelopen week? heb je het fotolijstje van ons al ergens hangen? haha! XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!