Tirzaa.reismee.nl

Thanksgiving

Hallo lieve mensen,

Donderdag 22 november was toch wel een speciale dag, dit om 2 redenen. Ten eerste was het precies 3 maanden geleden dat ik mijn lieve familie en vrienden heb verlaten om dit avontuur te beginnen. Maar het was natuurlijk ook Thanksgiving.
Maar wat is Thanksgiving nou eigenlijk? Ik heb van de mensen om me heen vernomen dat Thanksgiving een nationale feestdag is in Amerika en Canada en dat het een dag is waarop je laat zien dat je dankbaar bent voor de goede dingen in het leven.

De dag begon vroeg voor mijn hostmom. Om half 6 in de ochtend was ze al bezig met het maken van snacks en koekjes. Toen ik wakker werd, om half 11, was er al een heleboel lekkers gemaakt. Op tafel stonden peanutbutter cookies, chocolate-chip cookies, brownies, gevulde eieren, appeltaart en gesneden groenten die je kon dippen in een sausje.
De o zo bekende turkey was al in de oven en de aardappelen waren al geschild. Dus ja, je zou kunnen zeggen dat Thanksgiving een dag is waarop men niet stopt met eten.

Terwijl ik mijn hostmoeder aan het helpen was met koken, was er een football game op de televisie. Er zijn altijd wat wedstrijd op de televisie, wij keken naar de strijd tussen Houston en Detroit...en het was behoorlijk intens. Ik was voor Detriot, en Ken (hostdad) was voor Houston. Tja..helaas had Houston gewonnen in de extra tijd.

Ondertussen kwamen Dusty en Miranda langs. Dusty is de broer van Tasha en Miranda is zijn vriendin. Rond 5 uur zaten we gezellig aan de tafel en smikkelde we van de kalkoen. Daarna speelden we een spel, terwijl er ondertussen een andere wedstrijd begon op tv.
Het was een spel waar je constant voor aap stond. Zo moest iemand een beatboxen voor 15 seconden, een ander moest een ford bouwen met kussens en dekens en daaronder blijven totdat ze weer aan de beurt was...en weer een ander moest over de grond rollen en gillen: ''Get of my land, Get of my land''. Yeah..Pretty embarrassing!!

Rond de avonduren keken we met z'n allen naar de resultshow van Xfactor...Natuurlijk waren Tasha en ik pissed, want er is één persoon die zo ongelofelijk annoying is, maar die nog steeds in de competitie zit!! Ugh..
Na Xfactor stapten Tasha en ik in de auto en reden we naar Bangor voor onze Black Friday shopping. We kwamen daar aan om 10 uur in de avond, en er stond al een mega ( en met mega bedoel ik ook echt mega) rij voor BestBuy , Kohl's en Macy's. Wij besloten om lekker in de auto te wachten tot half 12..want het was koud buiten!!!!
Het is wel echt raar om te shoppen midden in de nacht. Het was zo druk en de prijzen zijn zo cool. Ik heb onder andere een Abercrombie&Fitch tshirt voor 15 dollar gekocht. Tjaa...dat is natuurlijk super goedkoop. Echt alles was in de uitverkoop. Maarja, er is ook een heleboel rotzooi in de aanbieding. Ik heb in ieder geval weer een leuke ervaring erbij en leuke dingetjes gekocht :)

Nu dat Thanksgiving over is, kan de kerst beginnen..je hoort dan ook alleen maar Kerst muziek. Inmiddels hebben wij onze kerstboom al in de woonkamer staan. We hebben deze zelf uitgezocht en gezaagd. Bij ons in de buurt is er een mega veld met alleen maar kerstbomen van klein tot groot. Het versieren is natuurlijk altijd leuk. We hebben Christmas ornaments gemaakt van meel, zout en water. Nadat we die gebakken hadden gingen we ze verven...en hup de boom heeft leuke vormpjes als versiering. Lekker goedkoop en creatief! Can't wait for Chistmas!!!

xoxo

Reacties

Reacties

Anne-linde

Hee tirs,
Klinkt allemaal super leuk, dat over de grondrollen mag in nl nog wel een keer voor doen :). Was weer leuk om een verhaal van je te lezen!
Xx anne

juud

echt super leukk!! ik ben echt jaloers haha!!! je boft echt met je gastgezinn!! xxxx

Kim

Wauw, jij bofkont dat je dat mag meemaken! ;) superleuk! xxx

Laura

haha de o zo bekende turkey! Echt superverhaal weer xxxx

Paps

Alweer zo een leuk reisverhaal. Deze leuke ervaringen neem je voor de rest van je leven mee in je rugzak. Ik ben heel blij dat je het SUPER LEUK vindt en dan niet te vergeten dat de KERST eraan komt. Geniet ervan en blijf ons op de hoogte houden van je ervaringen. Dikke Bossies en Brassa´s. xxxx

mommy

leuk hoor om zo de kerstboom te gaan halen en optuigen
Lekkere turkey mmmmmm
Het leukste is toch het fotomodel van Abercrombie&Fitch:)

Ik ben ontzettend blij dat je zo geniet van alle dingen om je heen.
dikke kus xxxxxx

Enik

Hai lieve Tirza, wat een leuk verhaal! Ik lees nu voor het eerst en ga zeker al je andere verhalen ook lezen. Veel plezier en dikke knuf xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!